یک مشکل پوستی می تواند سلامت و زیبایی موها را به خطر بیاندازد

 

رابطه جوش و ریزش مو در شرایط خاص امری ثابت شده میباشد و دسته جوش های فولیکولیت با ایجاد تغییراتی در پوست منجر به ریزش شدید موهای سر خواهند شد.

از انجایی که تغییرات ایجاد شده در بخشی از جسم به طبع بر اعضای دیگر تاثیر گذار خواهد بود پس دور از انتظار نیست که یک مشکل پوستی بتواند سلامت و زیبایی موها را به خطر بیاندازد به این علت که رابطه پوست و مو در تولید چربی و یک رابطه نزدیک و متصل به هم میباشد به همین علت بروز جوش و ریزش مو می توانند اثرگرفته از یکدیگر باشند.


جوش هایی که موجب ریزش مو می شوند
یک متخصص پوست و مو؛ بیان کرد:جوش غرور جوانی (آکنه) می تواند علاوه بر صورت،در ناحیه پشت جسم و یا حتی سطح سر مشاهده شود.بنابرین برای بهبود آن باید نخست از درمان های آکنه کمک گرفت.البته شوینده مورد استفاده در منطقه صورت با بقیه بخش های جسم متفاوت میباشد .


این متخصص پوست و مو اظهار داشت:گاهی آکنه تنها در کف سر دیده می شود.علت بروز این عارضه می تواند عفونت های باکتریایی بوده که این بیماری التهاب ریشه مو (فولیکولیت) نامیده می شود در حالی که آکنه التهاب غده چربی مجاور ریشه است.برای درمان آن تحت نظر پزشک، باید اقدام به استفاده آنتی بیوتیک نمود .

کاهش جوش روی پوست سر و ریزش مو
وی تاکید کرد:اولین و اساسی ترین روش در درمان آکنه و فولیکولیت، شستشوی روزانه و بهتر موها میباشد که منجر به کاهش چربی سطح سر شده.بنابرین در صورت اثر بخش بودن آن، نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نیست . در بعضی مواقع عمق جوش های سر به قدری زیاد میباشد که تخریب ریشه مو را همراه داشته .در این صورت در محل هایی که جوش وجود دارد موی سر مشاهده نمی شود که این عارضه فولیکولیت دکالوانس نام دارد که نیازمند استفاده داروهای قوی تری میباشد .

وی با اشاره به اینکه عفونت های قارچی نیز می توانند موجب پدید آمدن جوشهای سر شده توصیه کرد:در پاره ای اوقات، افراد مبتلا به بیماری" لیکن پلان" با تصور اینکه به جوش سطح سر دچار شده اند در مراجعه به پزشک کوتاهی کرده که باعث فقدان دائمی مو در آن بخش می شود .

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه شیوع این اختلال در مردان بیشتر است، افزود:مبتلایان به جوش سر اغلب دچار اختلالات هورمونی نیستند .

منبع: افکار /نمناک

 

   

سایت آموزشی ایران نیو 


ایران نیو پوست ,ریزش ,میباشد ,آکنه ,استفاده ,درمان ,متخصص پوست ,زیبایی موها ,مشکل پوستی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خاطرات ترکِ منِ خرابِ شبگردِ مبتلا کن ... digital marketing دنیای مطالب متنوع اسین کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تبادل لینک مد پیکس دفتر خاطرات پرستاری اصفهان بهمن 91